Mod, vilja och en unik vinnarskalle

Alltså. Jag skulle aldrig bli nominerad till något sportbloggpris. Men nu måste jag skriva om sport. Eller hjältar. Galningar. Vinnarskallar. Jag vet inte vad man ska säga. Bilden känns klassisk. Anja Pärsson. Knappt ett dygn efter kraschen. Det känns som om tredjeplats var den största segern. Bragd? Ja. För det handlar inte om de fysiska […]

Läs mer "Mod, vilja och en unik vinnarskalle"

Men vad är det karln säger?

Det är ingen hemlighet att jag, trots mitt något disparata vurm för såväl death metal som EBM, är ett stort U2-fan. För mig är de viktiga då jag vuxit upp med dem sedan tidigt åttiotal. Deras musikutveckling har i mångt och mycket följt min många gånger, och att gå på konsert med U2 handlar om […]

Läs mer "Men vad är det karln säger?"