Fan också + yes!

Influensan hann ifatt mig precis innan Sälenresan. Nästa avgång är på fredag – förhoppningsvis är jag bättre då… I övrigt är det i hamn – båda projekten rullar vidare med de förslag som vi lagt. Två namingprojekt till att lägga i portfolion. Andra bloggar om: Sälen, influensa, projekt, i hamn, naming, portfolion

Läs mer "Fan också + yes!"

Ka-tjing

Äntligen. Mitt dåliga samvete: timrapportering – är klar! Hela februari och det som hittills varit i mars… Andra bloggar om: samvete, dåligt, timrapportering, februari, mars

Läs mer "Ka-tjing"

Reklamfilm

Samling i receptionen. Den senaste reklamfilmen hade premiär i skarpt läge. Funkade. Det intressanta med den är att det är plannern som är manusförfattare, copywriter, kompositör av musik och ljudlogga. Konstig jävla byrå den där :) Andra bloggar om: reklamfilm, premiär, planner, manus, copywriter, kompositör, byrå

Läs mer "Reklamfilm"

Centri.fug

Det känns som att ha blivit körd i en centrifug, vältad av ångvält och skakad men inte rörd efter nästan tre timmars presentation av varumärkeskoncept, namnkoncept och story för ett nytt internationellt varumärke. Särskilt eftersom vi valde att satsa på ett enda namn, ett enda koncept. Men det gick bra. Tror vi i varje fall. […]

Läs mer "Centri.fug"

Lite slutkörd

Det är bara att inse. Jag är rätt slutkörd. Skönt att det värsta ändå är över. Imorgon förmiddag ska det sista av de två varumärkesprojekten presenteras. Visserligen är det första bara halvvägs men det ser ut som om de förslag som vi tagit fram ändå gillas – vilket innebär att jag kan koncentrera mig på […]

Läs mer "Lite slutkörd"