Johanna Parikka Altenstedt. Du borde skämmas
En kvinna vid namn Johanna Parikka Altenstedt hotar att outa Isabella, dvs. avslöja hennes riktiga namn, på sin blogg. Isabella har hela tiden förklarat att hon inte är under pseudonym på grund av sin egen säkerhet utan för sina barns skull. Och väljer därför att säga Tack och adjö. Johanna Parikka Altenstedt är journalist. Som sådan borde hon veta vad det innebär med källskydd, se möjligheten att hålla sig under pseudonym som viktig för att faktiskt skydda sina nära och kära. Men Johanna Parikka Altenstedt är uppenbarligen så inbilsk och inkompetent att hon hellre väljer att hämnas genom att hota att bryta mot alla upptänkliga pressetiska regler bara för att komma åt Isabella. Det är lågt. Det är vidrigt. Jag anser att Johanna Parikka Altenstedt i och med detta har diskrediterat sig från att ha ett pressleg. De medier som väljer att anställa henne bör fundera över om de verkligen vågar ta risken att hon plötsligt väljer att bryta mot det grundlagsstadgade källskyddet när det uppenbarligen passar henne att hämnas.
Gissningsvis kommer hon att försöka att hota mig. Problemet är att jag inte är hemlig. Och att jag bara skriver utifrån vad som är uppenbart. Om det nu inte är hon som skrivit under kommentarerna på Isabellas blogg så borde hon berätta det på sin egen. Det vore för övrigt intressant om Johanna Parikka Altendstedt försöker att få den här postningen till förtal när hon själv hotar med att outa en person med hennes riktiga namn.
Isabella ber att vi inte ska provocera Johanna Parikka. Tyvärr - jag anser i det här fallet att det är ett stort övergripande grundlagsfel denna sk journalist gör, då det hela bygger på människors rätt att uttrycka saker om samhället utan att behöva gå ut med sitt riktiga namn. Diskussionen har pågått i bloggosfären och det riktigt otäcka är att det just är journalister som varit de mest hängivna anti-anonym-anhängarna. Vilket innebär att dessa journalister implicit menar att källskyddet inte är värt något. Det innebär att de personer som ska stå för fri press och fri yttrandefrihet helt enkelt är de som hårdast driver linjen att ingen ska vara anonym.
Uppdatering: Det visar sig att JPA(link) också väljer en censorisk linje - även om hon inte jobbar på DN - och plockar bort alla kommentarer från sin blogg som ifrågasätter hennes hot mot Isabellas anonymitet. Det är också roande att se hur vissa personer som tidigare gärna gått emot Isabella nu försöker med följande metoder för att försöka göra JPA:s hot rättsligt ok:
- Jämföra med vad andra bloggare gör. Problemet är helt enkelt att det hela inte handlar om bloggare och bloggning utan om att JPA(link) är en journalist och väljer att hota med att fimpa källskydd och rätten till att vara anonym i media. Vem av de personer som hon tidigare gett källskydd skulle efter det här våga tro på hennes ord?
- Försöka med den gamla guilty by association att det är mest män som skriver om Isabella och försvarar henne. Problemet för dem är att få av oss egentligen pratar om prostitution utan det hela handlar om rätten för någon att säga vad de tycker även om ämnet inte anses comme il faute.
Uppdatering: Jag har mest jiddrat med Second Lifes märkliga säkerhetssystem som bygger på ip-nummer så jag har inte hunnit läsa Blogges inlägg. Det borde ni alla. Han är som vanligt sjukt skarp. Undrar varför inte troll-stina försöker att ge sig på honom: jag menar - hon verkar ju onekligen lite dödsföraktande.
Uppdatering: Vad var det jag sa? Nu hotas vi alla med polisanmälningar. Och jiddrande om anonyma bloggar och att vi är “kunder” till Isabella - vilket därmed innebär att hon implicit anklagar oss i gemen för brottslig verksamhet då det är förbjudet att köpa sex. Fascinerande.
Problemet för henne är följande: hon har stenhårt kört med sitt namn. Alltså finns inget förtal i att skriva det. Hon har bevisligen hotat Isabella. Därför finns inget förtal i detta. Eftersom hon nu gjort detta är hon att räkna med som officiell person, och hennes åsikter att anse som varande allmängods. Så hennes försök att få det till förtal och hot blir intressanta. Är det exempelvis ett hot att som jag skriva att jag tycker att eventuella framtida mediearbetsgivare bör tänka sig för innan de ger JPA(link) anställning? Nej. Det är en åsikt. Är det ett hot att mena att hon, genom sitt sätt att hota Isabella diskrediterat sig från att ha pressleg? Nej, det är en åsikt. Så frågan är: om nu detta föranleder polisanmälan så innebär det att JPA(link) anser att åsikter är hot och förtal. I sin konsekvens blir det då att hon uppenbarligen anser att friheten att tycka endast gäller för dem som har rätt att tycka. Det vill säga de som tycker rätt.
Uppdatering: Det rullar upp till storm. Dessa har hittills skrivit, förutom mig och Blogge: LouiseP som vanligt initierat skarpt och sylvasst. Aqurette är på resande fot vilket antagligen förklarar den något stillsamma postningen. Maleandro tar däremot bladet från munnen. Eklindh sekunderar och plockar fram JPA:s dubbla standarder. Loke visar att det inte längre bara är ultraliberaler som stödjer Isabella. Även en “dagboksbloggare” som Ulla tar upp frågan. Fler som ställer sig på barrikaderna (och som JPA(link) försöker påskina vara kunder till Isabella) är opassande, Zyrenna (har återkommit minsann), kamfertext, Ministry of truth liksom Josh. Och många fler.
En sak att också tänka in i det hela är Oscar Schwartz analys av hur Danmark väljer att inskränka demokratin å det grövsta. De två sakerna hänger ihop. Det handlar om att tysta folket i god kinesisk anda. Oavsett om det är Bodströmsk övervakning eller JPA:s hot mot personer som inte säger det som hon anser vara rätt.
Uppdatering: Det är onekligen intressant hur olika perspektiv på personer kan bli. Unni Drougge höjer Maria Carlshamre till skyarna för hennes outande av sin man som slog. Och det är knappast något att orda om. Problemet är ju att samma Carlshamre har haft JPA(link) som högra hand, och är en av de hårdaste kritikerna mot Isabellas öppenhet. Jag tycker det är rätt att berätta. Men då måste det gälla alla - och med möjlighet att vara anonym för sin familjs skull. Svårare är det inte.
Andra bloggar om: Isabella, Johanna Parikka Altenstedt, hot, källskydd, prostitutionsdebatten, journalist, dubbelmoral, yttrandefrihet
Knufflänkar
Kanske relaterat: Isabella vs DN, RvdB förnekar sig inte, Bordellhärvan, Saker som varit, Efterbörd av Isabella-diskussionen, Afterbörd,
Technoratilinks.

070923 14:04
FYI, hon motiverar varför hon skulle göra det i ett äldre inlägg:
http://helsinki-stockholm.blog.....iklas.html
070923 14:40
Då får hon hota oss allihopa, deep|ed, ju fler vi är desto jobbigare blir det för henne hoppas jag.
070923 14:42
Nu får du nog uppdatera oss mindre vetande här men sedan när och hur kan man juridiskt sett förtala någon genom att informera läsekretsen VEM det är dom läser?
Deep:
”Det vore för övrigt intressant om Johanna Parikka Altendstedt försöker att få den här postningen till förtal när hon själv hotar med att outa en person med hennes riktiga namn.”
*Hukar mig och väntar stryk som vanligt*
070923 18:16
Om Johanna outar Isabella så gör vi Johanna arbetslös! För vem i mediesverige vill ta i hennes artiklar efter den sådan elak handling? Kanske räcker redan hotet för att starta en bojkott?
070923 18:45
Isabella borde väl ha tänkt på detta lite tidigare. Hon har gjort 2 idiotval:
1) Bli hora
2) Skriva om det i en blogg så att det går att lista ut vem hon är.
Hur korkad är det tillåtet att vara?
070923 19:00
Well stina. Jag förstår att du gillar Johanna P. Det är ju samma sätt som du använt mot Emma och Andreas.
Så svaret på frågan: Isabella är inte lika korkad som du är.
Själv skulle jag kunna outa dig vilken dag i veckan som helst. Men finner det rätt ointressant eftersom du är en så jävla ointressant person.
070923 19:03
Ha ha…och vad finns där att outa? Nada mer än att jag retar upp dig och ditt ego!
070923 19:06
Inte alls. Mitt ego har inget med det här att göra. Jag tycker du är fånig. Elak. Och rätt så transparent.
070923 19:17
Och jag tycker många gånger att du är elak. Du vet ju mitt mantra…”snacka inte öppet skit om folk som inte kan försvara sig”. Ja jag kan nog kanske vara elak mot skitsnackare men jag kastar aldrig den första varpan.
070923 19:25
Så Isabella har snackat skit? Du snackar skit stina.
070923 19:34
Jag inte läst Isabella i detalj så jag kan inte heller kommentera i detalj. Det som dock är tydligt är att hon är hora och hon har barn och att hon har bloggat så att hon är identifierbar. Nu är hon rädd för att barnen/barnens kompisar ska få reda på hennes yrke. Barn är klokare än vi många gånger gissar så dom vet nog säkert redan. Du har pratat en jävla massa skit om din egen mamma. Hur kan du försvara en mamma som är hora? Är du galen på riktigt
?
Nin första fråga i detta inlägg undviker du dock. Lite synd tycker jag så nu kommer den igen:
Nu får du nog uppdatera oss mindre vetande här men sedan när och hur kan man juridiskt sett förtala någon genom att informera läsekretsen VEM det är dom läser?
Deep:
”Det vore för övrigt intressant om Johanna Parikka Altendstedt försöker att få den här postningen till förtal när hon själv hotar med att outa en person med hennes riktiga namn.”
070923 19:42
Jag har inte snackat skit om min mamma. Jag har bara berättat att hon har förgripits sig sexuellt på mig. Du menar att det är skitsnack. Det är onekligen ditt problem.
Vidare - du har inte läst Isabella någonting eftersom du inte ens fattar att hon inte är eskort numera - för att skydda barnen. Men hon väljer att berätta om det.
Du är inbilsk, dum i huvudet och jävligt ointelligent. Vilket bland annat visar sig i att du verkar ha noll koll på att många väljer att använda PUL i ett sådant här fall.
stina. Stick härifrån. Du irriterar mig när du negligerar mina personliga upplevelser och menar att det är skitsnack det jag skrivit om min mor. Du har helt enkelt trampat i skiten. Och du luktar illa.
070923 19:51
och vad fanken har PUL med detta att göra? Dina bedömningar om mina egenskaper hör inte heller hit. Jag har badat idag så jag luktar nyponros och bajstramp undviker jag lätt. Håll dig till det vi pratar om istället för att tillskriva mig egenskaper som är rena påhitt.
070923 19:58
Fåna dig inte. Gör dig inte dummare än du redan visat dig. Du skrev:
“Du har pratat en jävla massa skit om din egen mamma.”
Jag har berättat vad hon gjort och att hon är jävligt sjuk i huvudet. Du anser att jag snackar skit.
Du har trampat i bajset. Ditt eget självgoda träck. Inget är påhitt
Jag tänker från och med nu helt enkelt ignorera dig. Du är inte ens värd elen som går åt till att visa dina kommentarer.
070923 20:03
Stina, du förstår uppenbarligen inte vidden av det som Johanna P. Altenstedt håller på med. Det skulle innebära att ingen journalist i framtiden kan förlita sig på källor eftersom att de kanske väljer att till och med vara anonyma för journalisten. Tänk igenom.
För övrigt är det en ganska märklig ståndpunkt du står för, du gör jämförelser som liknar en tonårings sätt att debbatera. du blandar ihop ämnen och sen kan man ju alltid rekomendera att du läser det du vill kritisera. isabellas blogg är intressant även om du inte håller med i det hon skriver. Gör en undersökning och sluta vara så….. tom.
070923 20:05
Stina är inte tom. Hon är full. Av skit.
070923 20:14
Ja, Stina är elak och illvillig. Men du? Mata inte trollen ^^
070923 20:20
Och du, Henrik, anser alltså att jag inte ger Isa mitt stöd och att jag är elak och illvillig i den här postningen? Mycket ska man läsa innan ögonen trillar ur…
070923 20:22
Hur kommer du fram till det? Jag har inte påstått att du är elak och illvillig. Jag har påstått att Stina är det.
070923 20:23
Kommentaren om att inte mata trollen var avsedd för dig. Trollet är Stina.
070923 20:23
Läs ditt inlägg igen: att skriva stina är något men jag? vilket implicerar ett “än du då?”.
070923 20:25
Kanske blir det tydligare om jag skriver det såhär då.
“Stina är elak och illvillig. Men du, mata inte trollen.” Men förklaringen att Stina är trollet, och att min egen policy i alla fall är att radera sådana påhopp istället för att diskutera mot dem.
070923 20:25
Ok. Jag överreagerade eftersom jag blev pissed på att hon anklagar mig för att snacka skit när jag berättar om vad jag varit med om. Sorry. My mistake.
070923 20:26
Läste just igenom Isabellas blogg som det referas till en gång till och förstår inte Johanna Parikka Altenstedt atack. Hon är i och med att hon verkat politiskt som assistent till Carlshamre en öppen måltavla enligt det journalistiska synsättet som råder i Sverige. Däremot kan Isabella lungt vara anonym eftersom att hon i samma syn sätt tillhör den svaga gruppen och den är alltid skyddad, enligt journalistiskt synsätt i sverige i dag.
Så jag håller på Isabella och hoppas att hon trots en omogen föredetta politisk assistent som varit med och tagit fram förslag som på ett eller annat sätt drabbar människor tycker.
Om Johanna Parikka Altenstedt gör slag av sitt hot har hon inget att göra i maktens korridorer eller i den journalistiska världen ej heller i den politiska. Det korrekta och det har jag den hårda vägen fått lära mig är att avstå att göra mer skada för enskilda individer när man har eller har haft makten. Man kan inte vara hämndlysten utan bara aceptera och gå vidare.
070923 20:27
Ja, jag blir också arg över sådant =) Över hot och angrepp över huvud taget.
070923 20:35
Intressant om http://www.sourze.se/Johanna_P.....9548_a.asp
hon säger:
Intressen: Mediernas sätt att sålla bort vissa grupper från sin “verklighet” eller bara besrkiva dem som problem, som t ex nationella minoriteter - samer, finnar, romer, judar, tornedalsfinnar eller ensamstående mammor, som blivit helt osynliga i medier under dessa pappavindar trots att de är den största gruppen av singelföräldrar.
Brinner för: Visa upp och låta de osynliga komma till tals i medier
Det verkar som att det inte gäller alla.
070923 21:07
jag tror nog också att man måste ta upp historien även om det kanske är jobbigt för Isabella…för det handlar ju egentligen om mer än bara Isabella. det handlar om rätten att få berätta om sin vardag och tycka vad man vill utan att riskera allt man är och har.
det är trots allt en stor skillnad på att vara anonym och att utge sig för att vara någon annan.
vad Isabella heter i verkliga livet, hur hon ser ut och vad hon har i sitt kylskåp, det är helt enkelt inte särskilt viktigt utan på sätt och vis låter det hennes ord stå för sig själva. jag må känna Isabella eller jag kanske aldrig ens har träffat henne och vilket som än är fallet så är det irrelevant. det är hennes ord som räknas.
070923 21:22
Alla verkar hota att outa meningsmotståndares identitet i bloggosfären. Så även deep edition : http://www.flickr.com/photos/nslashdot/235911214/
070923 21:26
Hej Anna. Eller Maria som du också brukar kalla dig. Det du glömmer är så klart att det hela skedde i en kontext där du dvs. BRB ansåg det nödvändigt att skriva mitt namn.
För övrigt handlade det om att visa att det stod Eskilstuna på det ip-numret. Vidare - jag är inte journalist. Det är det som den här frågan handlar om. Men din fattningsförmåga går ju inte så långt så det är ju inte så konstigt.
I övrigt börjar du bli roande i ditt stalkande. Du kommer hit nu eftersom jag inte skriver hos Mamman och du därmed inte kan skriva hur elak och ond jag är.
070923 21:33
hahah…Deep|Ed - du lyckades störa upp trollet Stina. Hon blev sur för nu är hon hos MikeBike och försöker dra igång något…
*hatten av*
070923 21:36
*ler* det lyckas jag alltid.
070923 22:02
usch vilka skvallerkärringar ni är…jag har lästa MikeBike längre än längst…
070923 22:25
Nej det handlar om att outa personer som vill vara anonym. Självfallet är kraven högre när det gäller journalister. Ändå. Att se DIG försvara RÄTTEN till anonymitet är VÄLDIGT underhållande. HAHAHAHAHA you have really made my day. Thank you! *KA-FUCKING-THING*
070923 22:45
mjahaja… egentligen har jag inget att tillföra annat än att jag vill visa mitt stöd till dig, deep|ed. Måste ha varit en skapligt trött afton för dig.
Eller, jo, förresten, kanske vill jag ändå säga något om stinas kommentar: “Isabella borde väl ha tänkt på detta lite tidigare. Hon har gjort 2 idiotval: 1) Bli hora 2) Skriva om det i en blogg så att det går att lista ut vem hon är. Hur korkad är det tillåtet att vara?”
Jag tror minsann att en av Isabellas poänger var att man som vuxen faktiskt kan tänka sig att välja just prostitution som yrke, och att man borde ha rätt att göra det. Var det så att de som var prostituerade gjorde det självständigt och frivilligt hade iofs inte motståndare något att se ner på, så det är kanske ett extra vasst svärd. Personligen skulle jag gärna se en värld utan prostitution - men tycker i alla fall att en människa har rätt att föra fram sin synpunkt om motsatsen.
Det är ganska obehagligt att se någon ta en sån självklar position som att sätta sig till doms över någon. Jag snackar hellre med en prostituerad med en gnutta empati än en yrkesmässigt klanderfri översittare.
070923 22:50
Ja och den “lyckliga” horan finns också
?
070923 22:52
Nej det handlar om att outa personer som vill vara anonym. Självfallet är kraven högre när det gäller journalister. Ändå. Att se DIG försvara RÄTTEN till anonymitet är VÄLDIGT underhållande. HAHAHAHAHA you have really made my day. Thank you! *KA-FUCKING-THING*
Nej. Det handlar om mycket mer BRB. Men det fattar du inte. Vilket inte är speciellt förvånande.
070923 22:53
Ja och den “lyckliga” horan finns också
?
Finns säkert och skulle finnas om det inte var så att samhället valt att stigmatisera det yrket. Tillsammans med såna snörpta som du.
070923 22:59
Ja och den “lyckliga” horan finns också
?
Ja du, stina - med tanke på att du och egentligen alla vi har bestämt att man inte får vara lycklig, inte får yttra sig eller ens ha en åsikt, så lär det nog inte finnas sådär skitmånga lyckliga horor. Om det nu var så att den där bilden som vi alla fått till livs inte stämmer riktigt, och det finns teoretisk möjlighet att vara en lycklig hora. Det vet varken du eller jag. Jag vet att jag inte skulle vara lycklig som hora, men jag skulle å andra sidan inte vara lycklig som fabriksarbetare heller. Det innebär inte att jag på default anser att fabriksarbetare är korkade eller får skylla sig själva, eller ens är offer.
070923 23:02
Ok tack för informationen. Ska begrunda men kommer att ta tid innan jag blir så frisläppt som du Nikkas, Att ha sex är ändå rätt personligt, för dom flesta. Att sälja sin kropp är något man nog gör i desperation i jakt på pengar/droger. Drömmen om den lyckliga horan finns hos gubbslem…fy faan vad äckligt. Nu har du verkligen gått över gränsen. Fråga din fru om hon överhuvudtaget skulle kunna tänka sig in i den situationen…att vara KÖPT av en man och knulla på hans villkor…
070923 23:08
*gäsp* Stina. Den diskussionen är gammal.
Du är svartvit och korkad i din argumentation.
Guilty by association är rätt billigt.
Jag drömmer inte om någon lycklig hora men har samma åsikt som /M - lika lite som jag tror att så många industriarbetare faktiskt är lyckliga så anser jag att de är offer.
Så nej, det är du som nedvärderar andra människor genom att frankt förklara att alla prostituerade alltid gör det i desperation. Det vet du inte. Sannolikheten är större att det inte är så utan att det finns oerhört mångahanda anledningar att välja det - varav din anledning är en.
Du är fånig stina. Du borde skaffa hjälp.
070923 23:16
stina. Du brukar sällan svara på frågor. Men ändå: vad menar du med att jag skrivit skit om min mamma? Menar du att jag ska hålla klaffen om vad hon gjort mot mig?
070923 23:18
OK Niklas. Du tror på Hora som ett yrke. Mycket intressant! Verkligen! Hur ska det organiseras rent tekniskt, statliga bordeller? Bör jag som kvinna kunna starta eget? Är jag sedan bra och efterfrågan stor kan jag sedan anställa?
Du är ett skämt!
070923 23:20
Ja du…vad du och din mamma har för oegentligheter vet jag ingenting om och vill inte veta heller. Är hon dömd för sexabuse så har du väl kanske anledning att skriva som du gör…i så fall tycker jag verkligen synd om dig…och såg jag din mamma skulle jag ge henne allt hat jag har emot elaka kärringar.
070923 23:25
Ah. Dömd ja. Nej, självklart inte. Eftersom jag gick och la skulden på mig själv hela min ungdomstid och insåg först i vuxen ålder vad som hänt. Men enligt din syn så ska jag då hålla käft. Skylla mig själv för de saker en sjuåring valde att lägga på sig själv. För din världsbild handlar bara om att all juridik är god juridik. Att alla som inte vågar, klarar av eller väljer att tiga länge ska hålla käft. Att min morsa erkänt det hela spelar väl heller ingen roll: för du håller väl med om hennes “ja men så var det på sjuttiotalet”.
Nej stina. Du är ett stort jävla skämt. Du försöker vara så empatisk men det enda som finns i dig är hat och frånvaro av empati. Du äcklar mig faktiskt.
Du är inte värd att tilltala mig med namn (vilket du till på köpet misslyckas med att stava rätt…).
Stick ditt vidriga lilla troll innan jag tröttnar och sätter dagsljuset på dig.
070923 23:28
Aj aja…jag är inte rädd för dig för jag har ingenting att dölja. Det är det som är skillnaden mellan mig, dig och troll.
Du är tyvärr en bitter kärring. Väx upp och lev livet.
070923 23:29
OK Niklas. Du tror på Hora som ett yrke. Mycket intressant! Verkligen! Hur ska det organiseras rent tekniskt, statliga bordeller? Bör jag som kvinna kunna starta eget? Är jag sedan bra och efterfrågan stor kan jag sedan anställa?
Du är ett skämt!
Jag tror på att människor kan ges möjligheten att välja själva. Jag har svårt att se skillnaden mellan att sälja sin kropp som naken eller sin muskelkraft eller hjärnkraft. Jag är inte moraldogmatisk. Till skillnad mot dig och JPA(link). För övrigt stavar jag med c. Jag tvivlar på att min namne i Västerås blir glad åt att du annars pekar folk mot honom.
070923 23:31
Aj aja…jag är inte rädd för dig för jag har ingenting att dölja. Det är det som är skillnaden mellan mig, dig och troll.
Du är tyvärr en bitter kärring. Väx upp och lev livet.
Ah. Jag är en bitter kärring då jag blir förbannad på att du anser att jag ska hålla käften om sexuella övergrepp. Nice. Som sagt - du har sannerligen en bit kvar.
Och jo, du skrävlar om att du har en blogg men är för feg för att länka upp den. Så kom igen - du döljer för fan allting.
070924 00:04
Det konstiga är att hon fortsätter att tjata hål i huvudet på dig och dina läsare här inne. Diskussioner kan hon bara förlora eftersom hon aldrig besvarar frågor utan bara ställer motfrågor. Ingen har fått henne att förklara sig varför hon betedde sig som ett svin mot Emma, Andreas och Nini.
Skälet är givet: hon är för feg för att erkänna att hon hade fel. Hon är för korkad för att se när det är dags att lägga ner när hon blivit utmanövrerad av folk som sett igenom hennes genomskinliga argumentationer. Hon är en riktig jävla nolla som jag inte ens orkar pissa på.
Du är min vän och därför kan jag inte undgå att läsa hennes kommentarer här. Därför irriterar hon mig som ett elakt nageltrång en regnig novemberdag. Annars har jag ju uppenbarligen framgångsrikt bett henne dra åt helvete inne hos mig. Det är möjligt att hon läser. Men jag har inga Stina-kommentarer och eftersom jag tillämpar mina egna spelregler skulle hennes kommentarer kastas direkt. Utan pardon.
Angående ämnet från början är det EXTREMT dålig stil av Altenstedt att tysta medelst såna hot. Det finns fler Stinor där ute. Jag har full förståelse för Isabellas beslut.
070924 00:09
Nu har tanten Paprika fått slaget, nu försöker hon tysta resten av oss med inlindade hot…..
070924 00:19
parikka ser nog detta som en lekstuga hon inte vill larva sig i…
070924 00:32
parikka ser nog detta som en lekstuga hon inte vill larva sig i…
Men det vill uppenbarligen du.
070924 00:32
Nu har tanten Paprika fått slaget, nu försöker hon tysta resten av oss med inlindade hot…..
De var inte speciellt inlindade. Hon tänker polisanmäla alla som skriver om detta. Ska bli intressant.
070924 00:33
Jappsi…barnasinnet kommer aldrig att lämna mig så länge jag kan rossla…
070924 00:39
Kära vänner: Jag lämnar er ikväll med en quote från Peter Käck, så här tycker han om mig: “Hon är en riktig jävla nolla som jag inte ens orkar pissa på”.
Ja så kan det vara. Alla kan inte vara populära och jag är väldigt glad att han inte orkar pissa på mig - tro mig.
070924 00:47
“vänner”? *asg* Det är nog bara “anna aka maria misstänkt mycket aka BRB” som är din vän här.
070924 08:46
Vi är några bollagre i Danmmark som også ser på den här saken med djup alvar. Stina må va sjuk, henne vill jeg inte ens diskutera med.
Jag har også bloggad om saken:
http://blog.tv2.dk/v_for_vogter/entry148130.html
Säg .. är afpresning inta ulagligt i Sverige?
Kune någen i Sverige inte polisnmälla den skitsjournalist?
070924 11:22
[...] kommentarer, och hotar att polisanm?la alla som s?ger emot henne. F?rtal kallar hon det visst. Som Deepedition skriver: Isabella ber att vi inte ska provocera Johanna Parikka. Tyv?rr - jag anser i det h?r fallet att [...]
070924 12:18
Ett tips är att Stina säkert hoppas att det var en unik prestation att skriva ut mitt namn istället för Studiomannen. Inte svårt att kolla. Jag hade inget alias under en lång tid, så det är en baggis.
Stina: du är säkert en framstående rättshaverist som säkert kommer att polisanmäla mig eller något annat kul om jag fortsätter att berätta vad jag egentligen tycker om dig. Men en sak kan du kanske klara av: varför var du så elak mot Andreas, Emma och Nini? Du svarar aldrig på frågor som är självklara.
070924 14:34
Jag blir bara mer och mer förbannad ju mer jag läser. Johanna Parikka Altenstedt kan dra åt helvete. Rent ut sagt.
070924 14:45
[...] röster om saken: Frihet, fildelning och feminism, deep edition, LouiseP, Opassande, Politik, funderingar och [...]
070924 17:25
Jag förstår inte vad poängen är? Så paprikan vill inte debattera med människor som är anonyma. okej.. vem tvingar henne? Inte för att jag förstår det heller riktigt, men jag förstår definitivt inte hur man å ena sidan säger sig stå på kvinnornas sida samtidigt som man så uppenbart sparkar på andra kvinnor. Är Isabella en ickekvinna för att hon har horat eller är hon bara en dålig kvinna som inte räknas?
Jag kanske är lite dum helt enkelt.
070924 19:54
[...] axplock av bloggar som skriver om detta: Deep Ed., Blogge, Josh, Johanna, Projo, Sundholm, Wille, Maleandro, LOKE - KULTUR & POLITIK, [...]
070924 19:59
70 år av socialismn har skapat typer som Johanna och Stina…*shudder*
070924 20:10
deep…jag har läst inlägget och hälften av kommentarerna noggrant, resterande kommenterar har jag skummat.
Det har sagts så mycket så att jag känner att min detaljerade åsikt i ämnet är överflödig. Kort kan jag säga ett jag tycker att det är fullkomligt förkastligt att, som journalist eller över huvud taget, outa en människa som ber om motsatsen och som befinner sig i en utsatt position.
Anyway. Det jag egentligen ville säga här är att jag beundrar dig Deep. Tro mig, sånt säger jag inte ofta. Jag beundrar att du faktiskt orkar ta upp sånt här, skapa debatt och stå orubblig fast vid det du tycker.
Hoppas att du ofta får höra att du är en bra människa, det förtjänar du.
070924 20:44
Bha jag är socialist och jag är hoppas jag inte är som johanna och stina, förövrigt så verkar personen som det här handlar om vara folkpartist och påstår sig vara liberl. Så att de tänker som det gör skulle man lika gärna kunna skylla på dokusåpor eller att himlen är brandgul på kvällarna.
Förövrigt kan jag bara avundsjukt stämma in i Emmas kommentar.
Jag är politiker och har ibland svårt för att vara utöver korrekt och följa strömmen men jag börjar mer och mer tröttna på pk. Jag börjar mer och mer lämna partilinjer, har iofs inte hållt dom förut heller.
070924 22:28
N skriver: “Men då måste det gälla alla - och med möjlighet att vara anonym för sin familjs skull.”
Det är ju fantastiskt skrattretande att höra N formulera sig så här då han otaliga gånger orerat om hur det är omöjligt att vara anonym pga ip-nummer mm. Han var ju den förste att hota om att avslöja identiteter. Det är bara att söka på denna “blogg”.
Sen är det ju fantastiskt underhållande att se argumentationen mellan den finlandssvenska journalisten och N. “Barikaderna” Hahahaha!
070924 23:09
sandbuzz, om man skall vara petig så är Johanna liberal och hon har arbetat med Maria Carlshamre under folkpartistisk flagg.
070924 23:32
den där kvinnan är humor
070925 00:04
Johanna P A gillar inte mig alls:
Johanna undrar vad min fru tycker om att jag försvarar en prostituerad
070925 03:03
Här finns en zip-fil med de sju borttagna inläggen från JPA(link)’s blogg som jag lyckades åt via Google Cache:
http://www.webfilehost.com/?mo.....id=3542734
Där kan man alltså läsa vissa av de förlorade kommentarer som JPA(link) bestämt sig för att radera av olika anledningar.
I zip-filen finns det två mappar, en för Internet Explorer och en för Opera, sidorna är i form av webarkiv (en enda fil med all text/bilder etc), välj rätt mapp för er webbläsare och öppna sedan filerna.
Mvh. Engagerad
070925 08:07
M, folkpartiet är inget rent Liberalt parti, utan socialliberaler…Sosse Light.
Johanna PA kan kalla sig vad hon vill, Liberal är hon inte!
Prostitution är legal i Liberala Canada…Det kan Johanna PA pondera över…
070925 10:54
Jag undrar om JPA(link) verkligen tänkt igenom vad hon skriver. Ett litet citat:
“Vi måste veta vilka vi argumenterar emot och vi måste ha möjlighet att kontrollera att den som anger sig att vara någon också är det.”
Nu gäller den aktuella diskussionen en samhällsdebatt, men citatet kan lika gärna användas av gemene man för _allt_ journalistiskt skrivande: om källan inte nämns med namn, hur kan man då undersöka journalistens information? Om jag inte har möjlighet att själv gå till samma källor som journalisten använt, varför skall jag då lita på att det som står i tidningen stämmer? Jämför järna med akademiskt skrivande, där man gärna skall ha en källförteckning som är längre än resten av skrivandet….
Om nu alla journalister tvingades röja sina källor, är det någon som tror att det skulle skrivas många artiklar baserade på läckor?
070925 13:01
[...] som bloggar om detta: Deep Ed., Blogge, Josh, Johanna, Projo, Sundholm, Wille, Maleandro, LOKE - KULTUR & POLITIK, CHarlottes [...]
070925 14:09
Att man är man innebär att man automatiskt har diskvalificerat sig i diskussionen! Har läst ett antal bloggar i den här debatten och börjar se ett mönster som mer och mer blir tydligt. Maktspråket är att om du är man kan du inte försvara en hora eftersom att du då per automatik försvarar din rätt till att köpa denna kvinna som nästan inte är en kvinna då hon är till salu helt frivilligt. Någon som sett utvandrarna och sett utbrottet på båten över? Jag försvarar inte prostution, jag är inte en sexköpare, jag är för jämnställdhet, jag tar halva ansvaret och lite till där hemma, jag skulle gärna vara hemma om vi får barn igen, jag hatar våldtäktsmän, jag avskyr människohandel, jag tål inte nedlåtande uttalande pga kön osv. Det står jag för, men och jag menar MEN jag är även för yttrandefrihet, religonsfrihet, källskydd, rätten att få yttra mig anonymt som anställd, rätten att du som slänger ur dig floskler om att alla män är våldtäcktsförövare och sexköpare ska få säga det. Det innebär även att även oavsett vad jag tycker om Isabella så ska hon få säga vad hon känner och tycker, även om det är anonymt. Skillnaden mellan Isabella och JPA(link) är att JPA(link) är och har varit beslutsfattare och såna får aldrig vara anonyma. Den som inte förstår det kan bara gå ca 70år bakåt i tiden för att inse att det knappast är en väg vi vill gå. Det här handlar inte om hurvida Isabellas liv är skadligt för henne eller inte. Det handlar om hennes rätt att uttrycka sin ståndpunkt.
Jag är inte för prostituion eller sexhandel men jag är för att dom som är för får säga det dom vill. Sen att frågan endast behandlar i svart och vitt eller som en endimensionell dogm gör inte saken bättre.
Prostituion kommer alltid att finnas, den behöver heller inte alltid handla om sex.
070925 15:48
[...] Parikka Altenstedt genom hot skrämt bloggaren Isabella Lund till tystnad. Så många (bl.a. deepedition, blogge, joshen, opassande) har redan skrivit om det och gjort det väldigt bra. Ändå är jag [...]
070925 18:00
Johanna Parikka Altenstedt
eller Johanna Davander om man så vill.Finnes på Länsstyrelsen Malmö
Johanna Davander, informatör
Telefon: 040/044-25 26 85
Mobil: 0733-99 92 48
Fax: 040/044-25 20 25
E-post: johanna.davander@m.lst.se Observera att detta inte stämmer! [admin]
Kan man inte säga sitt hjärtas mening på hennes stängda blogg så får man ta till andra knep, eller hur….
070925 18:44
sandbuzz, har du varit medvetslös i tio år eller snubblade du på dribbeln?
070925 19:13
Galenzo: Vad många namn hon hade!
070925 19:27
den där kvinnan är humor
Vem?
070925 19:28
Johanna Parikka Altenstedt
eller Johan