<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?><rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	>
<channel>
	<title>Comments on: När Josh dräpte JPA med en drapa</title>
	<atom:link href="http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/</link>
	<description>Om allt det andra.</description>
	<pubDate>Tue, 02 Dec 2008 17:42:56 +0000</pubDate>
	<generator>http://wordpress.org/?v=2.6.5</generator>
		<item>
		<title>By: Rätt så tarvligt.. &#124; Teflonminne</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-38410</link>
		<dc:creator>Rätt så tarvligt.. &#124; Teflonminne</dc:creator>
		<pubDate>Mon, 29 Oct 2007 22:31:56 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-38410</guid>
		<description>[...] Andra bloggare om detta: Dexion, Blågrön Röra, Ringborg, Miss Evil, Eklindh, Kultur &#38; Politik, Enligt min humla, Electric Sheep, Anders Arnholm, Piece of The Mind, Alter Ego Resonerar, Deep&#124;edition [...]&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('38410','R&#195;&#164;tt s&#195;&#165; tarvligt.. &#124; Teflonminne'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('38410','R&#195;&#164;tt s&#195;&#165; tarvligt.. &#124; Teflonminne','&#38;#91;...&#38;#93; Andra bloggare om detta: Dexion, Bl&#195;&#165;gr&#195;&#182;n R&#195;&#182;ra, Ringborg, Miss Evil, Eklindh, Kultur &#38;amp; Politik, Enligt min humla, Electric Sheep, Anders Arnholm, Piece of The Mind, Alter Ego Resonerar, Deep&#124;edition &#38;#91;...&#38;#93;'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[...] Andra bloggare om detta: Dexion, Blågrön Röra, Ringborg, Miss Evil, Eklindh, Kultur &amp; Politik, Enligt min humla, Electric Sheep, Anders Arnholm, Piece of The Mind, Alter Ego Resonerar, Deep|edition [...]
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('38410','R&Atilde;&curren;tt s&Atilde;&yen; tarvligt.. | Teflonminne'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('38410','R&Atilde;&curren;tt s&Atilde;&yen; tarvligt.. | Teflonminne','&amp;#91;...&amp;#93; Andra bloggare om detta: Dexion, Bl&Atilde;&yen;gr&Atilde;&para;n R&Atilde;&para;ra, Ringborg, Miss Evil, Eklindh, Kultur &amp;amp; Politik, Enligt min humla, Electric Sheep, Anders Arnholm, Piece of The Mind, Alter Ego Resonerar, Deep|edition &amp;#91;...&amp;#93;'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Anna-Stina</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-36162</link>
		<dc:creator>Anna-Stina</dc:creator>
		<pubDate>Tue, 02 Oct 2007 11:38:06 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-36162</guid>
		<description>JPA har själv varit med om att skapa mediadrev. Inte minst i den kommun där hon tidigare var förtroendevald, och där hon valde att dra in media istället för att bedriva politik på vanligt sätt. Eftersom jag arbetade där vet jag vad det gjorde för skada, vad gäller arbetssituation och arbetsglädje för lärare och andra tjänstemän i skolorna. Det känns som om hon kanske söker sig till turbulensen, medvetet eller omedvetet. Men vad vet jag, jag känner henne inte.&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('36162','Anna-Stina'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('36162','Anna-Stina','JPA har sj&#195;&#164;lv varit med om att skapa mediadrev. Inte minst i den kommun d&#195;&#164;r hon tidigare var f&#195;&#182;rtroendevald, och d&#195;&#164;r hon valde att dra in media ist&#195;&#164;llet f&#195;&#182;r att bedriva politik p&#195;&#165; vanligt s&#195;&#164;tt. Eftersom jag arbetade d&#195;&#164;r vet jag vad det gjorde f&#195;&#182;r skada, vad g&#195;&#164;ller arbetssituation och arbetsgl&#195;&#164;dje f&#195;&#182;r l&#195;&#164;rare och andra tj&#195;&#164;nstem&#195;&#164;n i skolorna. Det k&#195;&#164;nns som om hon kanske s&#195;&#182;ker sig till turbulensen, medvetet eller omedvetet. Men vad vet jag, jag k&#195;&#164;nner henne inte.'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p><acronym class="uttAcronym" title="Johanna Parikka Altenstedt">JPA</acronym>(<a class="ubernym" href="http://deepedition.com/samlade-postningar/the-jpa-chronicles/" >link</a>) har själv varit med om att skapa mediadrev. Inte minst i den kommun där hon tidigare var förtroendevald, och där hon valde att dra in media istället för att bedriva politik på vanligt sätt. Eftersom jag arbetade där vet jag vad det gjorde för skada, vad gäller arbetssituation och arbetsglädje för lärare och andra tjänstemän i skolorna. Det känns som om hon kanske söker sig till turbulensen, medvetet eller omedvetet. Men vad vet jag, jag känner henne inte.
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('36162','Anna-Stina'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('36162','Anna-Stina','JPA har sj&Atilde;&curren;lv varit med om att skapa mediadrev. Inte minst i den kommun d&Atilde;&curren;r hon tidigare var f&Atilde;&para;rtroendevald, och d&Atilde;&curren;r hon valde att dra in media ist&Atilde;&curren;llet f&Atilde;&para;r att bedriva politik p&Atilde;&yen; vanligt s&Atilde;&curren;tt. Eftersom jag arbetade d&Atilde;&curren;r vet jag vad det gjorde f&Atilde;&para;r skada, vad g&Atilde;&curren;ller arbetssituation och arbetsgl&Atilde;&curren;dje f&Atilde;&para;r l&Atilde;&curren;rare och andra tj&Atilde;&curren;nstem&Atilde;&curren;n i skolorna. Det k&Atilde;&curren;nns som om hon kanske s&Atilde;&para;ker sig till turbulensen, medvetet eller omedvetet. Men vad vet jag, jag k&Atilde;&curren;nner henne inte.'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: deep.ed</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35364</link>
		<dc:creator>deep.ed</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 23:55:31 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35364</guid>
		<description>[Comment ID #35259 Will Be Quoted Here]

Ja. Särskilt när du går rakt in i de sistnämnda. Du åkte rakt ner i "durken" kära doktor. ;)&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35364','deep.ed'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35364','deep.ed','&#38;#91;Comment ID #35259 Will Be Quoted Here&#38;#93;\r\n\r\nJa. S&#195;&#164;rskilt n&#195;&#164;r du g&#195;&#165;r rakt in i de sistn&#195;&#164;mnda. Du &#195;&#165;kte rakt ner i \&#34;durken\&#34; k&#195;&#164;ra doktor. ;)'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[Comment ID #35259 Will Be Quoted Here]</p>
<p>Ja. Särskilt när du går rakt in i de sistnämnda. Du åkte rakt ner i &#8220;durken&#8221; kära doktor. ;)
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35364','deep.ed'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35364','deep.ed','&amp;#91;Comment ID #35259 Will Be Quoted Here&amp;#93;\r\n\r\nJa. S&Atilde;&curren;rskilt n&Atilde;&curren;r du g&Atilde;&yen;r rakt in i de sistn&Atilde;&curren;mnda. Du &Atilde;&yen;kte rakt ner i \&quot;durken\&quot; k&Atilde;&curren;ra doktor. ;)'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: Drottningen</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35305</link>
		<dc:creator>Drottningen</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 22:36:53 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35305</guid>
		<description>[Comment ID #35221 Will Be Quoted Here]

allvarligt anna, du får det att låta som om sex är något heligt, men hur i helvete kommer det sig då att folk knullar runt som kaniner för några simpla drinkar varenda helg? kamma dig lite.&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35305','Drottningen'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35305','Drottningen','&#38;#91;Comment ID #35221 Will Be Quoted Here&#38;#93;\r\n\r\nallvarligt anna, du f&#195;&#165;r det att l&#195;&#165;ta som om sex &#195;&#164;r n&#195;&#165;got heligt, men hur i helvete kommer det sig d&#195;&#165; att folk knullar runt som kaniner f&#195;&#182;r n&#195;&#165;gra simpla drinkar varenda helg? kamma dig lite.'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[Comment ID #35221 Will Be Quoted Here]</p>
<p>allvarligt anna, du får det att låta som om sex är något heligt, men hur i helvete kommer det sig då att folk knullar runt som kaniner för några simpla drinkar varenda helg? kamma dig lite.
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35305','Drottningen'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35305','Drottningen','&amp;#91;Comment ID #35221 Will Be Quoted Here&amp;#93;\r\n\r\nallvarligt anna, du f&Atilde;&yen;r det att l&Atilde;&yen;ta som om sex &Atilde;&curren;r n&Atilde;&yen;got heligt, men hur i helvete kommer det sig d&Atilde;&yen; att folk knullar runt som kaniner f&Atilde;&para;r n&Atilde;&yen;gra simpla drinkar varenda helg? kamma dig lite.'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: stina</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35282</link>
		<dc:creator>stina</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 22:09:02 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35282</guid>
		<description>Njee anna tack men nej tack. Du verkar ha någon slags "hidden agenda" här. Jag ställde en fråga till deep och det som intresserar mig då är att få svar från honom, (fel av mig att skriva "ni" i.o.f.). Jag är inte någons försvarare och behöver inte heller någon. Jag är bara jag och jag klarar mig själv. Jag har inte följt varken Johanna eller Isabella så jag är ingen expert i ämnet men jag tror inte att detta handlar om någon slags älska v.s. hata horor debatt. Sorry!&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35282','stina'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35282','stina','Njee anna tack men nej tack. Du verkar ha n&#195;&#165;gon slags \&#34;hidden agenda\&#34; h&#195;&#164;r. Jag st&#195;&#164;llde en fr&#195;&#165;ga till deep och det som intresserar mig d&#195;&#165; &#195;&#164;r att f&#195;&#165; svar fr&#195;&#165;n honom, (fel av mig att skriva \&#34;ni\&#34; i.o.f.). Jag &#195;&#164;r inte n&#195;&#165;gons f&#195;&#182;rsvarare och beh&#195;&#182;ver inte heller n&#195;&#165;gon. Jag &#195;&#164;r bara jag och jag klarar mig sj&#195;&#164;lv. Jag har inte f&#195;&#182;ljt varken Johanna eller Isabella s&#195;&#165; jag &#195;&#164;r ingen expert i &#195;&#164;mnet men jag tror inte att detta handlar om n&#195;&#165;gon slags &#195;&#164;lska v.s. hata horor debatt. Sorry!'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Njee anna tack men nej tack. Du verkar ha någon slags &#8220;hidden agenda&#8221; här. Jag ställde en fråga till deep och det som intresserar mig då är att få svar från honom, (fel av mig att skriva &#8220;ni&#8221; i.o.f.). Jag är inte någons försvarare och behöver inte heller någon. Jag är bara jag och jag klarar mig själv. Jag har inte följt varken Johanna eller Isabella så jag är ingen expert i ämnet men jag tror inte att detta handlar om någon slags älska v.s. hata horor debatt. Sorry!
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35282','stina'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35282','stina','Njee anna tack men nej tack. Du verkar ha n&Atilde;&yen;gon slags \&quot;hidden agenda\&quot; h&Atilde;&curren;r. Jag st&Atilde;&curren;llde en fr&Atilde;&yen;ga till deep och det som intresserar mig d&Atilde;&yen; &Atilde;&curren;r att f&Atilde;&yen; svar fr&Atilde;&yen;n honom, (fel av mig att skriva \&quot;ni\&quot; i.o.f.). Jag &Atilde;&curren;r inte n&Atilde;&yen;gons f&Atilde;&para;rsvarare och beh&Atilde;&para;ver inte heller n&Atilde;&yen;gon. Jag &Atilde;&curren;r bara jag och jag klarar mig sj&Atilde;&curren;lv. Jag har inte f&Atilde;&para;ljt varken Johanna eller Isabella s&Atilde;&yen; jag &Atilde;&curren;r ingen expert i &Atilde;&curren;mnet men jag tror inte att detta handlar om n&Atilde;&yen;gon slags &Atilde;&curren;lska v.s. hata horor debatt. Sorry!'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: anna</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35259</link>
		<dc:creator>anna</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 21:43:22 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35259</guid>
		<description>barrikader och fällor. Det är roligt, ju.&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35259','anna'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35259','anna','barrikader och f&#195;&#164;llor. Det &#195;&#164;r roligt, ju.'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>barrikader och fällor. Det är roligt, ju.
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35259','anna'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35259','anna','barrikader och f&Atilde;&curren;llor. Det &Atilde;&curren;r roligt, ju.'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: deep.ed</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35255</link>
		<dc:creator>deep.ed</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 21:40:50 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35255</guid>
		<description>Sorry anna men den gubben går inte. Du beskrev det hela utifrån att akten var den högsta kärleken utifrån att den skapar liv. 
Jag tror inte på någon himmel så jag vet inte vad som är "himmelskt". Och skulle jag tro på det så är inte sex något som jag skulle tänka på i det fallet. Du är ute och cyklar på djupt vatten. Men du har också gått i fällan - jag ville testa hur du diskuterar de här frågorna eftersom samma saker kom upp med BRB och onekligen är det roande att se att du utan vidare gick i den fällan.&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35255','deep.ed'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35255','deep.ed','Sorry anna men den gubben g&#195;&#165;r inte. Du beskrev det hela utifr&#195;&#165;n att akten var den h&#195;&#182;gsta k&#195;&#164;rleken utifr&#195;&#165;n att den skapar liv. \r\nJag tror inte p&#195;&#165; n&#195;&#165;gon himmel s&#195;&#165; jag vet inte vad som &#195;&#164;r \&#34;himmelskt\&#34;. Och skulle jag tro p&#195;&#165; det s&#195;&#165; &#195;&#164;r inte sex n&#195;&#165;got som jag skulle t&#195;&#164;nka p&#195;&#165; i det fallet. Du &#195;&#164;r ute och cyklar p&#195;&#165; djupt vatten. Men du har ocks&#195;&#165; g&#195;&#165;tt i f&#195;&#164;llan - jag ville testa hur du diskuterar de h&#195;&#164;r fr&#195;&#165;gorna eftersom samma saker kom upp med BRB och onekligen &#195;&#164;r det roande att se att du utan vidare gick i den f&#195;&#164;llan.'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>Sorry anna men den gubben går inte. Du beskrev det hela utifrån att akten var den högsta kärleken utifrån att den skapar liv.<br />
Jag tror inte på någon himmel så jag vet inte vad som är &#8220;himmelskt&#8221;. Och skulle jag tro på det så är inte sex något som jag skulle tänka på i det fallet. Du är ute och cyklar på djupt vatten. Men du har också gått i fällan - jag ville testa hur du diskuterar de här frågorna eftersom samma saker kom upp med BRB och onekligen är det roande att se att du utan vidare gick i den fällan.
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35255','deep.ed'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35255','deep.ed','Sorry anna men den gubben g&Atilde;&yen;r inte. Du beskrev det hela utifr&Atilde;&yen;n att akten var den h&Atilde;&para;gsta k&Atilde;&curren;rleken utifr&Atilde;&yen;n att den skapar liv. \r\nJag tror inte p&Atilde;&yen; n&Atilde;&yen;gon himmel s&Atilde;&yen; jag vet inte vad som &Atilde;&curren;r \&quot;himmelskt\&quot;. Och skulle jag tro p&Atilde;&yen; det s&Atilde;&yen; &Atilde;&curren;r inte sex n&Atilde;&yen;got som jag skulle t&Atilde;&curren;nka p&Atilde;&yen; i det fallet. Du &Atilde;&curren;r ute och cyklar p&Atilde;&yen; djupt vatten. Men du har ocks&Atilde;&yen; g&Atilde;&yen;tt i f&Atilde;&curren;llan - jag ville testa hur du diskuterar de h&Atilde;&curren;r fr&Atilde;&yen;gorna eftersom samma saker kom upp med BRB och onekligen &Atilde;&curren;r det roande att se att du utan vidare gick i den f&Atilde;&curren;llan.'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: anna</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35253</link>
		<dc:creator>anna</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 21:39:20 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35253</guid>
		<description>mymlan: om jag gjorde skillnad på könen så var det mitt misstag. Det är lika för alla!&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35253','anna'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35253','anna','mymlan: om jag gjorde skillnad p&#195;&#165; k&#195;&#182;nen s&#195;&#165; var det mitt misstag. Det &#195;&#164;r lika f&#195;&#182;r alla!'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>mymlan: om jag gjorde skillnad på könen så var det mitt misstag. Det är lika för alla!
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35253','anna'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35253','anna','mymlan: om jag gjorde skillnad p&Atilde;&yen; k&Atilde;&para;nen s&Atilde;&yen; var det mitt misstag. Det &Atilde;&curren;r lika f&Atilde;&para;r alla!'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: anna</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35249</link>
		<dc:creator>anna</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 21:31:12 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35249</guid>
		<description>anser du då att homosexualitet är moraliskt rätt?
-ja, all kärlek är av godo.

anser du att preventivmedel är moraliskt rätt?
-vicken smart uppfinning!

anser du att sex kan utövas utan att meningen med sex är att “skapa liv” dvs. avla ett barn?
-ja så klart. Frivillig sex utan fysiskt eller monetärt tvång är himmelskt.

Ditt konstruerade "grundvärde" är något som finns i ditt huvud.
Däremot är det ett mirakel att liv skapas i akten, eller hur?
Du slingrade dig själv och undvek att svara på min raka fråga om du tyckte akten var himmelsk?&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35249','anna'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35249','anna','anser du d&#195;&#165; att homosexualitet &#195;&#164;r moraliskt r&#195;&#164;tt?\r\n-ja, all k&#195;&#164;rlek &#195;&#164;r av godo.\r\n\r\nanser du att preventivmedel &#195;&#164;r moraliskt r&#195;&#164;tt?\r\n-vicken smart uppfinning!\r\n\r\nanser du att sex kan ut&#195;&#182;vas utan att meningen med sex &#195;&#164;r att &#226;skapa liv&#226; dvs. avla ett barn?\r\n-ja s&#195;&#165; klart. Frivillig sex utan fysiskt eller monet&#195;&#164;rt tv&#195;&#165;ng &#195;&#164;r himmelskt.\r\n\r\nDitt konstruerade \&#34;grundv&#195;&#164;rde\&#34; &#195;&#164;r n&#195;&#165;got som finns i ditt huvud.\r\nD&#195;&#164;remot &#195;&#164;r det ett mirakel att liv skapas i akten, eller hur?\r\nDu slingrade dig sj&#195;&#164;lv och undvek att svara p&#195;&#165; min raka fr&#195;&#165;ga om du tyckte akten var himmelsk?'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>anser du då att homosexualitet är moraliskt rätt?<br />
-ja, all kärlek är av godo.</p>
<p>anser du att preventivmedel är moraliskt rätt?<br />
-vicken smart uppfinning!</p>
<p>anser du att sex kan utövas utan att meningen med sex är att “skapa liv” dvs. avla ett barn?<br />
-ja så klart. Frivillig sex utan fysiskt eller monetärt tvång är himmelskt.</p>
<p>Ditt konstruerade &#8220;grundvärde&#8221; är något som finns i ditt huvud.<br />
Däremot är det ett mirakel att liv skapas i akten, eller hur?<br />
Du slingrade dig själv och undvek att svara på min raka fråga om du tyckte akten var himmelsk?
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35249','anna'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35249','anna','anser du d&Atilde;&yen; att homosexualitet &Atilde;&curren;r moraliskt r&Atilde;&curren;tt?\r\n-ja, all k&Atilde;&curren;rlek &Atilde;&curren;r av godo.\r\n\r\nanser du att preventivmedel &Atilde;&curren;r moraliskt r&Atilde;&curren;tt?\r\n-vicken smart uppfinning!\r\n\r\nanser du att sex kan ut&Atilde;&para;vas utan att meningen med sex &Atilde;&curren;r att &acirc;skapa liv&acirc; dvs. avla ett barn?\r\n-ja s&Atilde;&yen; klart. Frivillig sex utan fysiskt eller monet&Atilde;&curren;rt tv&Atilde;&yen;ng &Atilde;&curren;r himmelskt.\r\n\r\nDitt konstruerade \&quot;grundv&Atilde;&curren;rde\&quot; &Atilde;&curren;r n&Atilde;&yen;got som finns i ditt huvud.\r\nD&Atilde;&curren;remot &Atilde;&curren;r det ett mirakel att liv skapas i akten, eller hur?\r\nDu slingrade dig sj&Atilde;&curren;lv och undvek att svara p&Atilde;&yen; min raka fr&Atilde;&yen;ga om du tyckte akten var himmelsk?'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
	<item>
		<title>By: mymlan</title>
		<link>http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35247</link>
		<dc:creator>mymlan</dc:creator>
		<pubDate>Wed, 26 Sep 2007 21:28:43 +0000</pubDate>
		<guid isPermaLink="false">http://deepedition.com/2007/09/26/nar-josh-drapte-jpa-med-en-drapa/#comment-35247</guid>
		<description>[Comment ID #35197 Will Be Quoted Here]

Här skriver du ju att det för killarna är kärlek och det bästa livet har att erbjuda, medan det borde vara en mänsklig rättighet att slippa prostituera sig. Därför undrade jag.&lt;div class="comment-remix-meta"&gt;&lt;a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35247','mymlan'); return false;"&gt;[Svara]&lt;/a&gt; :&lt;a href="#" class="quote" onclick="quote('35247','mymlan','&#38;#91;Comment ID #35197 Will Be Quoted Here&#38;#93;\r\n\r\nH&#195;&#164;r skriver du ju att det f&#195;&#182;r killarna &#195;&#164;r k&#195;&#164;rlek och det b&#195;&#164;sta livet har att erbjuda, medan det borde vara en m&#195;&#164;nsklig r&#195;&#164;ttighet att slippa prostituera sig. D&#195;&#164;rf&#195;&#182;r undrade jag.'); return false;"&gt;[Citera]&lt;/a&gt;&lt;/div&gt;</description>
		<content:encoded><![CDATA[<p>[Comment ID #35197 Will Be Quoted Here]</p>
<p>Här skriver du ju att det för killarna är kärlek och det bästa livet har att erbjuda, medan det borde vara en mänsklig rättighet att slippa prostituera sig. Därför undrade jag.
<div class="comment-remix-meta"><a href="#" class="replyto" onclick="replyto('35247','mymlan'); return false;">[Svara]</a> :<a href="#" class="quote" onclick="quote('35247','mymlan','&amp;#91;Comment ID #35197 Will Be Quoted Here&amp;#93;\r\n\r\nH&Atilde;&curren;r skriver du ju att det f&Atilde;&para;r killarna &Atilde;&curren;r k&Atilde;&curren;rlek och det b&Atilde;&curren;sta livet har att erbjuda, medan det borde vara en m&Atilde;&curren;nsklig r&Atilde;&curren;ttighet att slippa prostituera sig. D&Atilde;&curren;rf&Atilde;&para;r undrade jag.'); return false;">[Citera]</a></div>
]]></content:encoded>
	</item>
</channel>
</rss>
